Als je Microsoft Teams gebruikt, weet je dat er tal van communicatiemogelijkheden zijn – van chat tot videovergaderingen tot e-mail en samenwerkingsdocumenten. Maar wist je dat Teams ook een perfect platform is om je bedrijfstelefonie te beheren? In deze blog vertellen we je meer over de voordelen!
  1. Een compleet platform voor communicatie
    Door telefonie aan Teams te koppelen, ontdek je snel de voordelen en het gemak van alles op één plek. Je collega’s kunnen probleemloos hetzelfde platform blijven gebruiken waarop ze gewend zijn om te communiceren en samen te werken. Met alles in één systeem, heb je niet alleen toegang tot de nummers en e-mailadressen, het is ook makkelijker om contactgegevens op één plek op te slaan. Effectieve communicatie – alles op één plek!
  1. Microsoft Teams als telefooncentrale
    Een volledige telefooncentrale is een van de beste tools om de communicatie efficiënter te maken – zowel intern als met je klanten. Met al je telefonie in Teams, beheer je makkelijk de telefooncentrale. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Zo kun je bijvoorbeeld:
  • Zelf bepalen met welke nummer je uitbelt.
  • Al je contacten rechtstreeks naar hun mobiele of vaste nummer bellen, ongeacht of ze Teams gebruiken.
  • Bepalen of je de inkomende oproepen wilt beantwoorden in Teams, je mobiel of via de softphone van je computer.
  • Alle profielen rechtstreeks in Teams beheren: wijzig spraakberichten of voeg een afwezigheidsbericht toe.
  • Een lijst bekijken met inkomende oproepen en luisteren naar eerder opgenomen gesprekken.
  1. Automatische synchronisatie tussen alle apparaten
    Een ander voordeel om je telefonie in Teams te integreren, is de synchronisatie die Microsoft biedt tussen hun tools. Agenda’s en contacten worden automatisch bijgewerkt op zowel je mobiele telefoon als op de computer. Zo is alle informatie in zowel inkomende als uitgaande gesprekken altijd up to date. Bovendien synchroniseert je telefoon rechtstreeks met jouw agenda, wat betekent dat als iemand je belt tijdens een vergadering, deze wordt geïnformeerd wanneer je weer beschikbaar bent.

    Een andere optie voor als je het druk hebt, is om het gesprek rechtstreeks door te schakelen naar bijvoorbeeld een collega. Dit is een redder in nood die je niet meer wilt missen als je hem eenmaal gaat gebruiken!

  2. Statistieken en analyses rechtstreeks in Teams
    Met een slim telefoniesysteem dat is geïntegreerd met Teams, is het makkelijk om uitgebreide statistieken te krijgen. Welke punten gaan goed en welke processen kunnen er verbeterd worden. Met je telefooncentrale in Teams, maak je verbinding met Power BI, waarin je eenvoudig gegevens kunt analyseren over hoeveel klanten hebben gebeld, je antwoordtijd en het aantal tickets naar de klantenservice.
Wil je meer weten over Bellen met Teams? Download via de onderstaande button de whitepaper.